Spektakl muzyki operowej pt. " Babskie Lato"

les sPasłęcki Ośrodek Kultury serdecznie zaprasza na spektakl muzyki operowej pt. "Babskie Lato" w wykonaniu zespołu muzyki klasycznej Les Femmes, który odbędzie się 4 października (czwartek) 2018 r. o godz. 18:00 w sali widowiskowo-kinowej POK.

Wstęp wolny!

 

 

Wykonawcy:

Les Femmes:

Joanna Sobowiec – Jamioł – sopran

Natalia Krajewska – Kitowska – sopran

Emilia Osowska – mezzosopran

Sebastian Godziński – fortepian

 

 

Les Femmes to zespół muzyki klasycznej stworzony w 2011 r. w Gdańsku. Jest twórcą nowej formy: kolażu operowego - spektaklu muzycznego zbudowanego z arii, pieśni i innych fragmentów dzieł kompozytorów muzyki klasycznej, które łączy spójna fabuła i nowy kontekst interpretacyjny. To oryginalne zestawienie tworzy nową jakość, skłania do zabawy formą oraz nakłada świeże interpretacje sceniczno muzyczne. Cechą charakterystyczną grupy są przedstawiania nacechowane silnymi emocjami, wyrazistymi bohaterami, a zarazem posiadające pozytywne i niebanalne przesłanie.

 

W swoim dotychczasowym dorobku, Les Femmes posiada ponad 250 koncertów i spektakli na polskich oraz zagranicznych scenach muzycznych. Współpracował m.in. z: Filharmonią im. Romualda Traugutta w Warszawie; Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Nova w Bydgoszczy, Polską Filharmonią Sinfonia Baltica w Słupsku, Filharmonią Koszalińską, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Bałtycką Agencją Artystyczną BART w Sopocie, Nadbałtyckim Centrum Kultury w Gdańsku, Domem Polskim w Wilnie czy Théâtre Ephéméride w Val de Reuil. Brał udział w licznych festiwalach, w tym: w Festiwalu Pieśni Kompozytorów Polskich w Warszawie, Bydgoskim Festiwalu Operowym (Operowe Forum Młodych), Festiwalu Konfrontacji Sztuki Kobiecej w Słupsku, Kościańskim Festiwalu Baśni (spektakl dla dzieci), Festiwalu „Wieczory Muzyczne u Luteranów” w Zielonej Górze (koncert inaugurujący), XXXV Jubileuszowym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Kartuzach (koncert inaugurujący) czy Fete de la Musique na okręcie francuskiej fregaty De Grasse w Gdyni.

 

 

Na stałe współpracują z pianistami: Arkadiuszem Farkowskim, Sebastianem Godzińskim, Łukaszem Jankowskim oraz Anną Rocławską; z zespołem Almost Jazz Group, z Zespołem Piotra Jamioła oraz z Orkiestrą Kameralną Św. Pawła. Od 2017 r. współpracuje z blogerką operową Nadią Attavanti.

 

 

1Joanna Sobowiec-Jamioł sopran liryczno-koloraturowy

Od 2011 roku współtworzy zespół Les Femmes specjalizujący się w autorskich, kameralnych spektaklach muzyki operowej. Kształciła się w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie dyrygentury chóralnej prof. Janusza Staneckiego oraz w Akademii Muzycznej w Gdańsku na wydziale wokalno-aktorskim w klasie prof. dr hab. Dariusza Paradowskiego. Debiutowała rolą Bastienne w akademickim spektaklu „Bastien und Bastienne” W. A. Mozarta. W latach 2008 - 2016 prowadziła gdański chór Laudate Dominum, Współpracowała m.in. z lutnistką Wandą Kozyrą wykonując muzykę polskiego renesansu, kompozytorem Michałem Jacaszkiem, pianistą Rafałem Tworkiem, Zespołem wokalnym 441 Hz oraz zespołem muzyki dawnej Goldberg Vocal Ensemble. Jest inicjatorką cyklu kameralnych, domowych spotkań z muzykami "Koncerty na Kochanowskiego" w Pruszczu Gdańskim. Nazwana "Dziewczyną z wysokich traw" uwielbia krajobraz rodem z poezji Bolesława Leśmiana, fotografię oraz teatr tańca Piny Bausch. Od niedawna śpiewa w stylu vocal play imitując głos trąbki. Jest mamą 4 dzieci.

 

 

2Natalia Krajewska - Kitowska sopran liryczny

współzałożycielka zespołu muzyki klasycznej Les Femmes, w którym prowadzi swoją działalność zawodową. Laureatka I miejsca w Konkursie na Najciekawszą Osobowość 10 Międzynarodowego Operowego Forum Młodych w Bydgoszczy. Edukację wokalną rozpoczęła dostając się na drugi rok studiów na wydział wokalno-aktorski Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w klasie prof. Brygidy Skiby. Jest także absolwentką Studium Pedagogicznego przy tej uczelni. Zadebiutowała w spektaklu z udziałem studentów na scenie Opery Nova w Bydgoszczy wykonując partię Paminy w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, pod kierunkiem M. Figasa. Swoje umiejętności doskonaliła podczas mistrzowskich kursów wokalnych prowadzonych przez: prof. Helenę Łazarską, dr hab. Marka Rzepkę, dr Katarzynę Dondalską i Krystynę Tyburowską. Współpracuje także z kameralistką - pianistką Anną Mikolon współtworząc recitale tematyczne. Inspiracje czerpie zarówno z kultury klasycznej jak i "estetycznej" popkultury. Mama dwójki dzieci. Lubi śledzić podróże kulinarne Roberta Makłowicza. Jest miłośniczką literatury kryminalnej i gry Backgammon. Serwuje pyszną pomidorową.

 

 

3Emilia Osowska mezzosopran

Śpiewaczka, współzałożycielka zespołu Les Femmes i od 2011 roku całkowicie z nim związana. Jest absolwentką Wydziału Wokalno - Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. dr hab. Wiesławy Maliszewskiej oraz Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej. Na scenie operowej zedebiutowała wykonując partię Clariny w La cambiale di matrimonio - G. Rossiniego, w ramach spektakli akademickich w Operze Bałtyckiej. Następnie wystąpiła jako Mistrzyni Nowicjatu w „Sour Angelica” - G. Pucciniego oraz jako Dorabella w „Cosi fun tutte” W. A. Mozarta. Od 2014 roku pracuje w duecie z pianistą Sebastianem Godzińskim wykonując lirykę wokalną, w szczególności muzykę współczesną XX w. Jest wielbicielką teatru operowego, dramatycznego, szerokiego spektrum muzyki klasycznej i jazzowej. W sztuce najbardziej ceni sobie prawdę wykonawczą. Pasjonuje się nauką, literaturą i żeglarstwem morskim. Uwielbia przyrządzać świeżą rybę. Jest mamą 5 dzieci.

 

 

Babskie lato” – czyli kurtuazja na wakacjach

 4Być artystką to ponadprzeciętny sposób myślenia i konwersacji, nietuzinkowy sposób poruszania się oraz wyjątkowo wysublimowany gust i smak. To także szczególny sposób spędzania wolnego czasu... Na peronie dworcowym spotykają się trzy podróżujące damy. Wspólne oczekiwanie na pociąg tworzy okazję do dialogu i artystycznej konfrontacji każdej z nich...

 

 

5

 

 

Babskie lato” to pełen dystansu do siebie i muzyki, spektakl oparty na ariach, pieśniach i innych fragmentach dzieł muzyki klasycznej. Wykorzystywane utwory należą do kompozytorów działających na przestrzeni od XVII do XX wieku. Obejmują różnorodne style muzyczne, a pomysłowe zestawienie ich daje ciekawy efekt „suity koncertowej”. Teatralizacja, odbiegająca od standardowej formy koncertowania, stanowi o niezwykle interesującym i atrakcyjnym widowisku dla szerokiego grona odbiorców. 

Utwory wykonywane są w językach oryginalnych, natomiast widz dysponuje tłumaczeniem tekstów, które jest zawarte w programach lub wyświetlane na ekranie podczas spektaklu. Babskie Lato miało swoją premierę w 2015 w Pile. Następnie było wystawiane w Sopockim Teatrze na Plaży, w Théâtre Ephéméride w Val de Reuil, w Nowym Stawie, na Uniwersytecie Gdańskim oraz w Teatrze Grudziądzkim.

Zapraszamy do wysoko-kulturalnej zabawy!

 

6

 

 

 

 

 

 

W programie:

1. F. Chopin – Mazurek g- moll op.24 nr.1

2. F. Cilea - “Respiro appena ... Io son l'umile ancella” – aria Adrianny

z opery “Adriana Lecouvreur Ecco”

3. H. Berlioz – “D'amour l'ardente flame” – aria Małgorzaty z opery

Potępienie Fausta”

4. A. Ch. Lecocq - " Un soir, Pérez, le capitaine " – bolero z operetki

Serce i pięść”

5. J. Massenet - “Je marche sur tous les chemins” – aria Manon

z opery “Manon”

6. J. Offenbach - “Les oiseaux dans la charmille” – aria Olimpii z opery

Opowieści Hoffmanna”

7. G. Bizet - “Seguidilla” – aria Carmen z opery “Carmen”

8. L. Bernstein – “Glitter and be gay” – aria Kunegundy z operetki

Candide”

9. J. S. Bach - “Ei wie schmeckt der Kaffee susse” – aria z kantaty

Kaffeekantate”

10. G. Rossini – “Una voce poco fa” – aria Rozyny z opery

Cyrulik sewilski”

11. W.A.Mozart - “Stirb, Ungeheu'r, durch unsre Macht!” – tercet Dam

z opery “Czarodziejski flet”

 

 

7

Logowanie

Gościmy

Odwiedza nas 94 gości oraz 1 użytkownik.

  • gosia

Szukaj

Licznik odwiedzin

Dziś 51

Miesiąc 1977

Od początku 2387147